Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore

Av hpforever - 24 mars 2011 18:12

Albus Dumbledore


Han är nog den jag gillar mest i boken(förutom Harry, Ron & Hermione). Han är cool, snäll och smart. Jag älskar hur han nästan alltid talar lugnt, säger smarta saker, aldrig är rädd och är mycket ärlig. Han har väldigt bra egenskaper. Jag älskar typ allt med honom, haha, men allvarligt, han är asgrym ändå? Jag tycker hans minnessåll är coolt också. Där skulle man stoppat in alla roliga minnen och kolla på dom flera gånger om, för att liksom uppleva dom igen. :) 

Dumbledore skulle lätt vara min rektor ifall man kunde välja. (a) Man får ju faktiskt fantisera lite! Det är ju en fantasy-bok.

Han är också en förebild för många i den magiska världen. Vem skulle inte vilja vara så stark, smart och grym som han? Typ, ingen. Det är sorgligt att han dör i sexan. Men han har ju gett alla ledtrådar till Harry, och han träffar Harry på något vis endå i sjuan då Harry's själ som Voldemort givit honom försvinner.


Det finns mycket att skriva om denna gubbe, haha. Men ni som också läst böckerna förstår mig nog. Och ni som sett filmerna, lite.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hpforever - 24 mars 2011 17:58

Hej!   Detta är ingen blogg om mig, eller min fritid eller så. Det är en blogg om en sak jag verkligen älskar. Harry Potter böckerna. Det är nog dom bästa böckerna som någonsin har skapats. En magisk värld, där allt kan hända, där allt är möjligt...

Presentation


Hej!
Detta är en blogg om Harry Potter. Alla har väl hört talats om den underbara Harry Potter?(a) Detta är nog de bästa böckerna jag läst, och några av de bästa filmerna jag sett. Men verkligen dom bästa böckerna. Jag älskar dom ! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards